3 Ağustos 2014 Pazar

Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline DSG Özellikleri ve Yakıt Tüketimi 2011-2012-2013 Model




















Volkswagen Jetta.Volkswagen tarafından 1979'da Golf'ün sedanı olarak üretilmeye başlanan kompakt sedan otombil modelidir.Jetta günümüzdeki şeklini 2011 yılında almıştır ve halen üretilmektedir.

Bu yazımız da Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline DSG modelini inceleyeceğiz.

Motor
Silindir Hacmi1598 cc
Beygir Gücü105 Hp
Maksimum Tork250 Nm
Maksimum Hız190 Km
0-100 Km Hızlanma11.7 Sn
Şanzıman TipiS-Tronic
Vites Sayısı6 İleri
Yakıt
Yakıt TürüDizel
Şehir İçi Tüketim5.6 lt
Şehir Dışı Tüketim4.2 lt
Ortalama Tüketim4.7 lt
Km Başı Tüketim----
Yakıt Deposu55 lt
Co2 Emisyonu----
Ölçüler
Uzunluk4554 mm
Genişlik1781 mm
Yükseklik1459 mm
Boş Ağırlık1315 kg
Bagaj Hacmi527 lt
Karoser TipiSedan
SegmentiD

Piyasa Değeri
Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline almak için ülkemizde ki piyasa verilerini incelediğimizde
2011 Model bir Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline DSG ortalama piyasa değeri  58.000 TL
2012 Model bir Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline DSG ortalama piyasa değeri  67.000 TL
2013 Model bir Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline DSG ortalama piyasa değeri  75.000 TL olarak gözüküyor.

Bu otomobil ile aynı fiyat aralığında ki diğer otomobil  modellerini görmek için 50-60 bin tl arası otomobiller , 60-70 bin tl arası otomobiller ve 70-80 bin tl arası otomobiller kategorilerimize bakabilirsiniz.


Motor Performansı
Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline DSG (1.6) motor hacmine ve 105 hp gücünde bir motora sahiptir.Bu motor gücüyle maksimum oranda ürettiği tork 250 Nm dir.Fabrika verilerine göre araç 0-100 km hızlanmayı 11.7 saniyede gerçekleştirmektedir ve maksimum hızı 190 km dir.

Yakıt Tüketimi
Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline DSG şehir içinde 5.6 litre/100 km şehir dışında ise 4.2 litre/100 km oranında yakıt tüketmektedir.Karışık kullanımda yakıt tüketimi ortalama olarak 4.7  litre/100 km dir.Aracın yakıt tankı 55 litredir.

Yakıt Tasarrufunun Püf Noktaları
Araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
Benzinli araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
Dizel araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
LPG'li araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım
Yakıt tasarrufu için nasıl vites değiştirmek gerekir videolu anlatım
Yakıt tasarrufu için araç lastiklerimizde nelere dikkat etmeliyiz videolu anlatım 
Yakıt tasarrufu için yoğun trafikte nasıl araba kullanmak gerekir videolu anlatım 
Otomatik vitesli araçlarda yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları nelerdir videolu anlatım 

Ölçüler
Volkswagen Jetta 1.6 TDi Comfortline DSG uzunluğu 4554 mm genişliği 1781  mm yüksekliği ise 1459  mm dir.Ayrıca araç 527 lt bagaj kapasitesine sahiptir.Aracın net ağırlığı 1315  kg dır.

Lastik Ölçüleri
205/55 R 16

Lastik Seçimi Nasıl Yapılır
Avrupa Parlamentosu tarafından 2009 yılında kabul edilen ve uygulamasına 1 Kasım 2012 tarihinde başlanan lastikte etiketleme sistemiyle beraber otomobillerimize seçtiğimiz lastikler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmamız gerekiyor.Bu konuda bilmeniz gereken tüm konuları videolar halinde sizlere sunuyoruz.

Volkswagen Markasının Kısa Tarihçesi
1937 yılında Almanya'da kurulan otomobil markasıdır.Almanca da Halkın arabası anlamına gelen 'Volkswagen' günümüzde Dünya'nın en büyük otomobil üreticilerindendir.Grubun bünyesinde  Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda gibi dünyaca ünlü markalar bulunmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder