17 Mayıs 2014 Cumartesi

Volkswagen Golf 1.6 Primeline Özellikleri ve İnceleme (2008 Model-Golf 5)


Volkswagen Golf.Volkswagen tarafından 1974 yılından beri üretilen C Segmenti otomobil modelidir.Volkswagen Golf günümüzde 6. neslini yaşamaktadır.Golf günümüze gelene kadar bir çok donanımsal model ve motor seçeneği ile piyasaya sunulmuştur.

Biz ise bu yazımızda 2008 model Volkswagen Golf 1.6 Primeline'ı  inceleyeceğiz.

Piyasa Değeri 
Volkswagen Golf 1.6 Primeline modelini satın almak için ülkemizde ki piyasa verilerini incelediğimizde aracın 25-30 bin TL aralığında olduğunu görüyoruz.Ortalama olarak 2008 model bir Volkswagen Golf 1.6 Primeline  piyasa değeri 29.000 TL olarak göze çarpıyor.


Motor Performansı
Volkswagen Golf 1.6 Primeline 1595 cc (1.6) motor hacmine ve 102 hp gücünde bir motora sahiptir.Bu motor gücüyle maksimum oranda ürettiği tork 148 Nm dir.Fabrika verilerine göre araç 0-100 km hızlanmayı 11.4 saniyede gerçekleştirmektedir ve maksimum hızı  184 km  dir.

Yakıt Tüketimi
Volkswagen Golf 1.6 Primeline şehir içinde 9.9 litre/100 km şehir dışında ise 5.7 litre/100 km oranında yakıt tüketmektedir.Karışık kullanımda yakıt tüketimi ortalama olarak 7.3 litre/100 km dir.Aracın yakıt tankı 55 litredir.

Yakıt Tasarrufunun Püf Noktaları
Araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
Benzinli araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
Dizel araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
LPG'li araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım
Yakıt tasarrufu için nasıl vites değiştirmek gerekir videolu anlatım
Yakıt tasarrufu için araç lastiklerimizde nelere dikkat etmeliyiz videolu anlatım 
Yakıt tasarrufu için yoğun trafikte nasıl araba kullanmak gerekir videolu anlatım 
Otomatik vitesli araçlarda yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları nelerdir videolu anlatım 

Donanım
İncelediğimiz Volkswagen Golf 1.6 Primeline iç donanım olarak EPS , elektrikli ön ve arka cam , otomatik kararan dikiz aynası , hidrolik direksiyon ve anolog klimaya sahiptir.

Dış donanım olarak ise arka cam buz çözücü , ısıtmalı - elektrikli yan aynalar ve arka park sensörü mevcuttur.

Ölçüler
Volkswagen Golf 1.6 Primeline uzunluğu 4204 mm genişliği 1759 mm yüksekliği ise 1485 mm dir.Ayrıca araç 350 lt bagaj kapasitesine sahiptir.Aracın net ağırlığı 1173 kg taşıma kapasitesi ise 587 kg dır.

Lastik Seçimi Nasıl Yapılır
Avrupa Parlamentosu tarafından 2009 yılında kabul edilen ve uygulamasına 1 Kasım 2012 tarihinde başlanan lastikte etiketleme sistemiyle beraber otomobillerimize seçtiğimiz lastikler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmamız gerekiyor.Bu konuda bilmeniz gereken tüm konuları videolar halinde sizlere sunuyoruz.

Güvenlik
İncelediğimiz modelde güvenlik donanımı olarak ABS , ASR , ESP , EBD , 8 hava yastığı , yokuş kalkış desteği , immobilizer ve merkezi kilit sistemi mevcuttur.

OTO GURME.com PUANI

Güvenlik : 8.40
Donanım : 3.50
Yakıt Tüketimi : 6.70

*Değerlendirme 10 puan üzerinden yapılmaktadır.

Editör Tolga Yıldırım dan Volkswagen Golf 1.6 Primeline Değerlendirmesi :

Merhaba arkadaşlar bu yazımda Volkswagen Golf 1.6 Primeline almak isteyenler için aracın incelemesini ve değerlendirmesini yapacağım.

Öncelikle araçta dikkat etmemiz gereken nokta aracın sitedeki fiyat aralığı , aracımız sitemizde ki 25-30  Bin TL Otomobiller kategorisinde yer almaktadır.Aracımızı bu kategoride ki diğer araçlarla kıyaslayarak aynı para karşılığında başka hangi otomobillere ulaşabileceğinize bakmanızı öneririm.

Aracımız C segmenti olup boyutları incelendiğinde sınıfı içinde yeterli ölçülere sahip bir otomobil olduğunu görüyoruz.Özellikle genişlik bakımından araç sınıfında önde gelen modellerdendir.

Donanımsal olarak aracı ele aldığımızda geniş bir donanım ağı göremiyoruz bu fiyattaki bir araç için beni hiç tatmin etmeyen bir donanım ağı görüyorum.

Motor performansı açısından ise aracımızın seri bir araç olduğunu söyleyebilirim.Araçta 102 hp ve 148 Nm lik tork gücüne sahip 1.6 motor bulunmaktadır.

Araç sahip olduğu 8 hava yastığı ve ABS,ASR,ESP,EBD gibi gelişmiş fren sistemi teknolojileri ile güvenlik anlamında tam not almayı başarıyor.

Araç 100 km de 7.3 litrelik karışık yakıt tüketimi 1.6 motorlu bir araç için normal sayılabilecek bir yakıt performansı sergilemektedir..

Genel anlamda bakıldığında 29.000 TL fiyat aralığında olan aracımız donanım açısından emsal fiyat aralığındaki rakiplerine göre oldukça başarısız kalıyor.Ayrıca yakıt performansı olarak çok iyi bir derece sergilemeyen aracımız güvenlik ve ölçüleri bakımından sınıfı başarıyla geçiyor.

Benim size olan önerim aracı almadan önce benzer fiyat aralığında olan emsallerinide incelemeniz olacaktır.

5 yorum:

  1. bende var bir tane 1.6 8 walf ama performansından hiç memnun değilim üstelik aracımı yeni motor bakımından cıkardım hepmi böyle yoksa benım aracımımı iyi tamir edememişler teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Golf 1.6 Gayet iyi Konforlu ve bg olarak Yeterli kibar hoş bir araçtır

    Daha önce Ekonomik ucuz yollu üretilen Araçları kullanmışsanız Yakıt Fazla gibi görünebilir Fakat fazla yakmıyor Bende vardı 10litre civarında yakardı 1.6 bir araca göre gayet iyi Daha önce 1.2 clio kullanmış ve Golf e geçmiş birisii olaraak söylüyorum
    1.2 clio Yol bilgisayarı 8.4 litre göstersede 9-10civarı yaktığını birçok kez test ettik Bu Golf Benim kullanma tarzıma göre 1 litre fazla yaksın Adam akıllı Performans konfor versin
    Clio 4 yıl kullandığım için Kıyas yapabiliyorum Ben Golften memnunum 10-11 litre Benzinli ve 100hp bir motora göre AZ DEMİYORUM Normal yakıtı

    HA bu araca Cok yakıyor diyenler Benzinli ile dizel i Karşılaştırmak SAÇMALIKTIR
    Kamyon gibi Gürültü Dinleyip Az yakıyor diye sevinmek Pek bana göre değil

    Aracın içine MOTOR SESİ DAHİL Hiçbir Ses Katırtı patırtı Gürültü Gelmemesi gerekir

    YanıtlaSil
  3. 2008 1.6 primeline yarı otomatik aracım var çok memnunum gayet çekimli bi araba 240 yaptım tık ses yok konforlu

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle binilecek konforlu araç. 102 BG olan bile uçuyor

    YanıtlaSil
  5. 102 BG 8 valf fakat çekişi mükemmel seri bir araç. Ben aldığımda zayıf gidiyordu, atmosferik 8 valf herhalde kapasitesi bu kadar dedim ama krank sensörünü değiştirince araç fişek oldu

    YanıtlaSil