23 Temmuz 2014 Çarşamba

Ford Fiesta Flair Özellikleri ve İnceleme (2000-2001-2002 Model)



Ford Fiesta.Ford tarafından 1976 yılından beri üretilen B Segmenti otomobil modelidir.Ford Fiesta günümüzde 6. neslini yaşamaktadır.Fiesta günümüze gelene kadar bir çok donanımsal model ve motor seçeneği ile piyasaya sunulmuştur.

Biz ise bu yazımızda Fiesta'nın 1995-2002 yıllarında üretilen 4.Neslin makyajlı kasası olan 2000-2001-2002 model Fiesta Flairleri inceleyeceğiz.


Piyasa Değeri 
Ford Fiesta Flair modelini satın almak için ülkemizde ki piyasa verilerini incelediğimizde aracın 10-15 bin TL aralığında olduğunu görüyoruz.Ortalama olarak 2000-2002 model arası bir Fiesta Flair'in piyasa değeri 12.000 TL olarak göze çarpıyor.Bu araç ile aynı fiyat arlığında ki diğer araçları görmek için 10-15 bin tl otomobiller kategorimize bakın.


Motor Performansı
Ford Fiesta Flair 1242 cc (1.25) motor hacmine ve 75 hp gücünde bir motora sahiptir.Bu motor gücüyle maksimum oranda üretebildiği tork 110 Nm dir.Fabrika verilerine göre araç 0-100 km hızlanmayı 13 saniyede gerçekleştirmektedir ve maksimum hızı 170 km dir.

Yakıt Tüketimi
Ford Fiesta Flair şehir içinde 9.4 litre/100 km şehir dışında ise 6.2 litre/100 km oranında yakıt tüketmektedir.Karışık kullanımda yakıt tüketimi ortalama olarak 7.4 litre/100 km dir.Aracın yakıt tankı 40 litredir.

Yakıt Tasarrufunun Püf Noktaları
Araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
Benzinli araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
Dizel araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
LPG'li araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım
Yakıt tasarrufu için nasıl vites değiştirmek gerekir videolu anlatım
Yakıt tasarrufu için araç lastiklerimizde nelere dikkat etmeliyiz videolu anlatım 
Yakıt tasarrufu için yoğun trafikte nasıl araba kullanmak gerekir videolu anlatım 
Otomatik vitesli araçlarda yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları nelerdir videolu anlatım 

Donanım
Ford Fiesta Flair iç donanım olarak analog klima , hidrolik ve ayarlanabilir direksiyona ayrıca elektrikli ön camlara sahiptir.

Dış donanım olarak ise sadece arka cam buz çözücüye sahiptir.

Ölçüler
Ford Fiesta Flair uzunluğu 3828 mm genişliği 1634 mm yüksekliği ise 1320 mm dir.Ayrıca araç 250 lt bagaj kapasitesine sahiptir.Aracın net ağırlığı 948 kg taşıma kapasitesi ise 502 kg dır.

Lastik Seçimi Nasıl Yapılır
Avrupa Parlamentosu tarafından 2009 yılında kabul edilen ve uygulamasına 1 Kasım 2012 tarihinde başlanan lastikte etiketleme sistemiyle beraber otomobillerimize seçtiğimiz lastikler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmamız gerekiyor.Bu konuda bilmeniz gereken tüm konuları videolar halinde sizlere sunuyoruz.

Güvenlik
İncelediğimiz modelde güvenlik donanımı olarak sürücü hava yastığı , merkezi kilit ve immobilizer bulunmaktadır.

OTO GURME.com PUANI

Güvenlik : 1.20
Donanım : 2.40
Yakıt Tüketimi : 6.60

*Değerlendirme 10 puan üzerinden yapılmaktadır.

Editör Tolga Yıldırım dan Ford Fiesta Flair Değerlendirmesi :

Merhaba arkadaşlar.Ford Fiesta Flairi  almak isteyebilecek yada bu otomobile ilgi duyan arkadaşlar için araç hakkında ki görüşlerimi belirticim.

Öncelikle araçta dikkat etmemiz gereken nokta aracın fiyatı , aracın sitemizde ki 10-15 bin TL araçlar kategorisinde olduğunu görüyoruz.Bu sebeple bu aracı kendi fiyat aralığındaki modellerle kıyaslamak oldukça mantıklı olacaktır.

Aracımızın öncelikle B segmenti olduğunu belirtmek istiyorum bu fiyat aralığında bir çok C segmenti otomobil bulunmaktadır ayrıca aracın ölçüleri göz önüne alındığında aracın dar ve boyutunun kısa olduğunu görebilirsiniz.Arka koltukta oturan 1:78 boylarında bir yolcunun dizleri muhtemelen ön koltuklara dayanacaktır.

Donanımsal olarak aracı ele aldığımızda bir araçta olmazsa olmazlardan olan klimanın aracımızda olduğunu görüyoruz bunun dışında aracımızda artık özellikten sayılmayan hidrolik direksiyon ve elektrikli ön camlar bulunuyor.

Motor performansı açısından  ise aracımızın hiç bir zaman seri bir araç olmadığını 0/100 km hızlanması olan 13 saniyelik derecesinden anlayabilirsiniz.

Aracımız da gelişmiş hiç bir fren teknolojisi bulunmamaktadır.Hava yastığı ise sadece sürücü tarafında bulunmaktadır bu sebeple de Oto Gurme Güvenlik Puanı Zaten 1.20 gibi oldukça düşük bir seviyededir.

Söylemiş olduğum bunca şeyden sonra bu aracı almak için tek bir mantıklı sebep olabilir o da yakıt.Bana aracın 1.25 motor olması sebebiyle yanılgıya düşerek donanım ve güvenlik özellikleri çok lazım değil az yakıyor bunlar işe getirsin götürsün yeter diyebilirsiniz.Fakat aracın yakıt verilerini incelediğinizde 1.6 motor çoğu araçla aynı miktarda yakıt tükettiğini göreceksiniz.

Konuyu toparlayacak olursak 12.000 TL piyasa değeri bulunan bu aracın  elle tutulur hiç bir yanı olmadığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.

34 yorum:

  1. niye bu kadar eleştirilmiş anlamak imkansız. aracın segmenti ve fiyat aralığı belli ne bekliyordunuz çok merak ediyorum. art niyet var çok açık belli.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim.

    Araç hakkında art niyetli yorum yaptığımı belirtmişsiniz.Biz aracın alınabilir değeri ile aracı karşılaştırıyoruz.

    Ortalama fiyatı 12 bin lira olan bu araçla aynı fiyat aralığına sahip olan donanım,yakıt ve güvenlik bakımından çok daha iyi araçlar olduğunu söylüyoruz.

    Otomobiller hakkında fazla bilgisi olmayan ve arayış içinde olan alıcıları bilgilendirmeye çalışıyoruz ki paralarının karşılığında en iyi otomobili alabilsinler diye.

    Yoksa hiç bir marka ve model hakkında herhangi bir art niyete sahip değiliz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tolga bey elimde 14.000 lira var fiat palio yada fiat siena yı tavsiye eder misiniz? cevap verirseniz sevinirim. birde fort fiesta flair' düşünüyordum hiç mi tavsiye etmezsiniz? sağlamlık ve çekiş yönünden nasıl zaten ben yalnız kullanıyorum, demiryurekali@gmail.com

      Sil
  3. çok vurmuşsun be. bu ne böyle :)

    YanıtlaSil
  4. sn. tolga yıldırım
    bende bu aracı almayı düşünüyordum ancak bu yazınızın ardından kafamda soru işaretleri oluştu. 12bin lira bütçe ile şehir içi kullanıma uygun, parçası ucuz,yakıt tüketimi çok pahalı olmayan, binici için hangi aracı önerirsiniz? trader38580@hotmail.com

    YanıtlaSil
  5. Cevabımı mail adresinize yolladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tolga bey 12.000.14000 arası araç arıyorum. Hangi aracı önerirsiniz. Mail adresim hasancan02072006.h.c@gmail.com

      Sil
    2. Tolga Bey 14000 TL'ye kadar yakıtı uygun, parçası aşırı pahalı olmayan dört kapılı araç öneriniz var mı? fiesta 1.25 flair alacaktım ama araçtan yazınızdan sonra uzaklaştım. Teşekkürler erdemakkusss@gmail.com

      Sil
  6. ''Ortalama fiyatı 12 bin lira olan bu araçla aynı fiyat aralığına sahip olan donanım,yakıt ve güvenlik bakımından çok daha iyi araçlar olduğunu söylüyoruz''
    demişsiniz.Tamda bu noktada sormak istediğim soru hangi araçlarmış onlar.yazabilirseniz sevinirim...

    YanıtlaSil
  7. aracı aldım eve geldim ağırlığını öğrenmek için bakayım dedim ama bakmaz olaydım resmen bitirmişsiniz arabayı. bu fiyatlarda daha eski model araçlar var daha donanımlı daha iyi. Ama onlarında dirisini temizini bulmak çok zor. Temizide fiyat olarak yükseliyor. Ben tercihimde isabetli olduğumu düşünüyorum bunlarda gözönünde bulundurunca.

    YanıtlaSil
  8. herkese slm ben bir Ford Fiesta Flair sahibiyim 13.750 tlye 2001 modelini aldım inanın bana çekirdek aileler için bulunmaz güzelikte bir araç 1 2.5 motoru ve 16 valf oması ve bu araclarda yamaha ford ve büyük bir firmanın daha mühendisligi söz konusu ve hala yeni fiestalarda bile bu motor var inanın uzun yoluda harika heryere sıgıyo çok güzel bir araç 12 tlye brodway alacagıma bunu alırım.. saygılar

    YanıtlaSil
  9. 13.750 tl ye 2001 model Fiat Brava Elx Alabilirdiniz :)


    Çift Hava Yastığı

    ABS

    KLİMA

    ELEKTRİKLİ DİKİZ AYNALARI

    Oldukca güzel spor bir tasarım , geniş iç hacim ve son derece etkileyici motor performansına sahiptir.

    YanıtlaSil
  10. arkadaşlar siz aldırmayın gidin sanayiye bir brava sorun bir bu aracı sorun alınabilecek en sorunsuz arabadır bu fiyat aralıgında, biraz bilgilendirecek olursak ,ghia modelini almanızı tavsiye ederim çift hava yastıgı elektrikli aynalar mevcuttur ve abs de belli araclarda vardır.

    YanıtlaSil
  11. Bende 2001 fiesta ghia (1.25 zetec-s motor 16v 75ps) var çok memnunum 4 hava yastığı klima maun kaplama ahşap görünümlü göğüs yüksekliği ayarlanabilir sürücü koltuğu elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar abs fasılalı ve ayarlanabilir süreli silecek orjinal cd çalar v.s v.s çoook ama çok memnunum belki inanmayacaksınız ama size yemin ederim şehir içi 6.5 - 7 lt benzin yakıyor şehir dışı ise 4.5- 5 litreleri gördüm. bu yüzdende hiç lpg bile taktırmama gerek kalmadı zaten motoruda çok temiz daha 65000 de (Yanlız arabamın bakımlarını hiç eksik etmem) 1000 tane bravo verseler değişmem!!!

    YanıtlaSil
  12. İSTANBULDA BU ARACI SORUNSUZ VE KEYİFLE YILLARDIR KULLANMAKTAYIM YAKIT KONUSUNDA ARKADAŞA KATILIYORUM TOLGA BEY SANIRIM BU ARACI HİÇ KULLANMAMIŞ SADECE BİRYERLERDEN TEKNİK VERİLERE ULAŞARAK YORUMLAR YAPIYOR ÇÜNKİ ARACIN SERİ OLMADIĞINI YAZMIŞ AŞIRI SERİ VE ATİK Bİ ARAÇ KISA VİTES GEÇİŞLERİ SAYESİNDE MÜKEMMEL SÜRÜŞ KEYFİ

    YanıtlaSil
  13. ışıklarda çoğu araç bu araca kafa tutması imkansız aşırı seri katılıyorum

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar ben sadece bu araç hakkında görüş bildirmiyorum bu sitede bir çok araç inceledim ve bir çok araç hakkında olumlu oldukları ve olumsuz oldukları konuları belirttim.Bunun amacıda bir otomobile vereceğiniz fiyat karşılığında alabileceğiniz daha iyi bir araç varsa onu bulabilmeye çalışmak.

    Bu şekilde bir çalışma yaparak sizlerede yardımcı olmak.Bu web sitesinide bu amaçla yaptım.

    Ayrıca kullanmadığım otomobiller hakkında yorum yapmıyorum bunuda bilmenizi isterim.

    Ben ayrıca bu yazımda Ford Fiesta Flair 1.25 i inceledim.Eğer sizde farklı motorda bir Flair varsa bu yazıyı baz almayın.

    Aracı tabikide uzun yıllar severek kullanabilirsiniz.Sonuçta araba arabadır.Bu gün altınızda bir şahin olsa oda işinizi oldukca iyi görecektir.

    Benim bu araba hakkında yazdığım olumsuzluklar aynı paralar karşılığında alabileceğim diğer otomobillerle kıyasladığımda ortaya çıkıyor.

    Siz de eğer benim kadar çok araba deneme fırsatı yakalayıp biraz olsun tarafsız gözle bakabilseydiniz arabalarınızın eksi yada artı yönlerini daha iyi kavrayabilirdiniz.

    YanıtlaSil
  15. 13750 tl ye aldım... 2002 fiesta ghia
    4 airbag
    Elektrikli dikiz aynalar
    çelik jant, sis farı,
    aynı yaş ve standartlardaki arkadaşlarından kat kat iyi kabin tasarımı
    90-100 km hız ile şehirlerarası 750 km yol yaptım..
    Klima yazmayım dedim de Fiat için yazılmış... tabi ki var..
    Ucuz yedek parça..
    Bir çok ford servisinin dediği gibi en sorunsuz Ford modellerinden biri..
    Tipini seviyorsanız bu segmentte ve modelde en iyi araba...
    Ha polo 2002 daha iyi derseniz eğer.... aynı temizlik ve dirilikte, aynı yaş benzer donanımlarda 15-16'dan aşağı çok zor...

    Bir çok arabayı deneme fırsatım oldu... kıyas tüm kriterler ile yapılmalı...

    YanıtlaSil
  16. 12000 tl lik araç demişsin ama önerdiğin araç 13.750 arada neredeyse 2000 tl fark var dersen 12000 i veren 14000 de verir bende derim 14000 veren 16 da verir 18 de verir 20 de verir ben 11900 e 6 ay önce aldım çokta memnunum özellikle hızından düz yolda tutamazsınız hele ki ışıklarda

    YanıtlaSil
  17. Evet keka460 haklısınız.

    Biz bu yazıyı yazdığımız zaman fiyatlar eşitti.Daha sonra Fiat Brava ların değeri yükseldi.Artık aynı para karşılığında almanız mümkün değil.

    Benim fiat bravayı önderdiğim dönemde o arabayı alanlar şimdi 2 bin tl ye yakın kar ettiler.

    Ancak siz iyi olanını yapmışsınız tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  18. aylarca araştırmıştım.haziran 2013te mazda 323 familia*brava *ve fiesta ghia arasında kararsız kalmıştım. 12.900 tl ye fiesta 1.25 ghia aldım .kliması gayet iyi ama yokuşta biraz zorluyor.yol tutuş fevkalade ( ki bence çok önemli bi faktör). lpg 2.70 shell-ort. hız 100 km/h ile km'de( 16 kuruş yaktı:).araba 200.000 e dayandı. bu zamanda bu kadar az yakan hangi araç var merak ediyorum. fakat yağ da yaktı biraz onu da belirteyim 600 km filan sürünce.

    aracın artılarını söyleyim kısaca
    1-kışın Muş'ta -25 derecede çalıştı bana mısın demiyo
    2-yedek parçaları çok uygun sayılır ve kolay bulunuyor ama 5 yılsonra bulunur mu bilemem
    3-kliması izmir sıcağında buz gibi yapıyor
    4-yazın izmir-çeşme otoban git gel hesaplamıştım lpg 2.55 opet....13 kurşa kadar düştü.... hem de klima açık arabada 4 kişiydik.fakat rampa pek yoktu belirteyim
    5---4 hava yastığı, far açıksa sesli uyarı,süre ayarlı silecekler,sis farı, orj. cd çalar, krem döşeme ve konsol,elektrkli ön camlar,kumandadan bagaj açma, arka koltuklar yatıyor, immobilizer,elektrkli dikiz aynası, gizli yol bilgisayarı (akü durumu,benzin durumu, hız,motor sıcaklığı dijital olarak görülebilmekte)

    eksi yanlar
    1- direksiyon hidrolik diyo ama çok sert ,direksiyon deri kaplaması ve iç kapı döşemeler çabuk aşınıyor( hepsinde böyle)
    2-şehir içi 25 krş- yakıyor.motor zorlanınca tüketimi fazla oluyor.torku da çok düşük
    3-brava ve mazdaya göre dış tasarımı genelde beğenilmiyor.içine binice fikirleri değişiyor tabi :)
    4-frenlere pek güvenmeyin
    5-içeri yol sesi çok alıyor, süspansiyonlar da sert

    herşeye rağmen trilyoner de olsam yine de bu aractan garajımda bulundururum

    YanıtlaSil
  19. Teşekkürler Orçun Manav çok bilgilendirici bir yorum yapmışsın.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Tolga abi max 13500tlye donanımsal olarak klima,hava yastığı,hidrolik,elektrikli ö.camlar gibi özellikleri barındıran yakıt tüketimi çok olmayan yedek parça olarak da kolay ve uyguna bulunabilen araçları artısıyla eksisiyle yazabilir misiniz ? Şimdiden teşekkür ederim.
    kehkesanm@gmail.com

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Murat şu aralar işlerimin yoğunluğuyla pek fazla vaki ayıramıyorum otomobil incelemelerine ancak daha önceden incelediğim 10-15 bin kategorisindeki araclara bir bak iyi kötü bir fikrin olur http://www.otogurme.com/2012/12/10-15-bin-tl-aras-otomobiller.html

    YanıtlaSil
  22. tofas kus serısı 13 14 bın tl ye satılıyor bu araca bu fıyata yerın dıbıne sokmaları cok sacma hıcde dedıgınız gıbı kotu bır arac degıl ınsanların beynını bulandırmayın

    YanıtlaSil
  23. 3 senedir fiesta kullanıyorum 98 ve her açıdan gayet memnunum.13 sn de 100km demişsiniz :D 7 sn sizi 100 ulaşamazsam anahtarı bırakırım,küçük olması trafikte çok işe yarıyor :D bu arada 3 senedir peryodik bakım hariç hiç arıza vermedi ,bu yüzden hiç tanıdığım bir tamircim yok :D bu paraya alınabilecek en iyi araç bence

    YanıtlaSil
  24. ilk defa araç alacağım için çok kararsızım 13000 tl ye temiz bir clio bulabilir miyim fikirlerinizle yardımcı olabilir misiniz?(ramazan_1981_19@hotmail.com)

    YanıtlaSil
  25. Tolga bey biraz sacmalamis sanirim.13 snde 100 km yi bilmeyen adam oyle cikar.Maksimum 9 saniye oda maksimum.1 senedir bende sadece aracin balatalarini değiştirdim oda aldigimda ihtiyaci var yaptim onun harici hicbi masrafi olmadi.Isiklardan arkamda kalan cok araba oldu.1.4 90 beygirlik araclarla kafa kafaya gidersiniz cok net söylüyorum.1.4 flairler daha muthis gider tabikide cok iyi motorlari vardir.O fiyata bu araba cok bile konforu surusu on numara bi arac.

    YanıtlaSil
  26. Aracı 1 yıldır kullanıyorum. Hiç bir sorun çıkarmadı. Seri değil demişsiniz, araç 2.0 motorlu araçlarla kıyaslanınca bile fazlasıyla seri duruyor. 1 yıldır bakım yaptırmadım. 2015 yılının ocak ayında 14.400 TL'ye aldım. Tek sorun parçasının pek bulunmaması. Düzgün eleştiri yapın. Düzgün sitesiniz fakat makale cidden boş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. s.a bende almayı düşünüyorum fikirleriniz hala geçerlimi kararsızım şuan ? :/

      Sil
  27. ERDOĞAN DUMAN YAVAŞ BAS GAZA. MİLLET SENİ IŞIKLARDA TAKMAYINCA KENDİ KENDİNE YARIŞIYON HERHALDE SEN.

    YanıtlaSil
  28. Bu arabadan almayi dusunuom max butcem 15 bin makyajli kasa.ghia guvenlik paketlisini onerirmisiniz ? Bir sitede 170 -180 binden sonra bu arabalarin motorlari bitiyormus diye duydum dogrumudur...

    YanıtlaSil
  29. Arkadaslar flair 99 var bende sikintim devri yuksek kaliyor neden yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil