15 Aralık 2012 Cumartesi

Fiat Brava SX Özellikleri ve Yakıt Tüketimi



Fiat Brava SX.Fiat'ın 1995 ve 2001 yılları arasında ürettiği C Segmenti otomobil modelidir.Brava üretildiği 6 yıl boyunca iki farklı donanımsal model olan ELX ve SX isimleri altında piyasaya sunulmuştur.Araç bu 6 yıl içinde anahatlarını korumuş ve tek kasa olarak kalmıştır.Fiat Brava Türkiye de ise 1999 ve 2003 yılları arasında üretilmiştir.Daha sonra Stilo modelinin üretilmesiyle  Brava'nın üretimi durdurulmuştur.

Piyasa Değeri
Fiat Brava'yı satın almak için ülkemizde ki piyasa verilerini incelediğimizde aracın 10-15 bin TL aralığında olduğunu görüyoruz.Ortalama bir Fiat Brava SX değeri 12.500 TL olarak göze çarpıyor.Bu araç ile aynı fiyat aralığında ki diğer araçları görmek için 10-15 bin tl otomobiller kategorimize bakın.


Motor Performansı
Fiat Brava SX 1581cc (1.6) motor hacmine ve 103 hp gücünde bir motora sahiptir.Bu motor gücüyle maksimum oranda üretebildiği tork 144 Nm dir.Fabrika verilerine göre araç 0-100 hızlanmayı 11.5 saniyede gerçekleştirmektedir ve maksimum hızı 180 km dir.

Yakıt Tüketimi
Fiat Brava SX şehir içinde 10.8 litre/100 km şehir dışında ise 6.1 litre/100 km oranında yakıt tüketmektedir.Karışık kullanımda yakıt tüketimi ise 7.8 litre/100 km dir.Aracın yakıt tankı 50 litredir.

Yakıt Tasarrufunun Püf Noktaları
Araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
Benzinli araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
Dizel araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım 
LPG'li araçlarda yakıt tasarrufu nasıl yapılır videolu anlatım
Yakıt tasarrufu için nasıl vites değiştirmek gerekir videolu anlatım
Yakıt tasarrufu için araç lastiklerimizde nelere dikkat etmeliyiz videolu anlatım 
Yakıt tasarrufu için yoğun trafikte nasıl araba kullanmak gerekir videolu anlatım 
Otomatik vitesli araçlarda yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları nelerdir videolu anlatım 

Donanım
Fiat Brava SX standart iç donanım olarak hidrolik direksiyon , elektrikli ön camlar , ön kol dayama ve analog klimaya sahiptir.Dış donanım olarak ise elektrikli aynalar mevcuttur.

Ölçüler
Fiat Brava SX uzunluğu 4187 mm genişliği 1741 mm  yüksekliği ise  1420 mm dir.Ayrıca araç 380 lt bagaj kapasitesine sahiptir.Aracın net ağırlığı 1090 kg taşıma kapasitesi ise 540 kg dır.

Lastik Seçimi Nasıl Yapılır
Avrupa Parlamentosu tarafından 2009 yılında kabul edilen ve uygulamasına 1 Kasım 2012 tarihinde başlanan lastikte etiketleme sistemiyle beraber otomobillerimize seçtiğimiz lastikler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmamız gerekiyor.Bu konuda bilmeniz gereken tüm konuları videolar halinde sizlere sunuyoruz.

Araç lastiklerinin etiketi nasıl okunur videolu anlatım.
Lastik seçerken nelere dikkat etmek gerekir videolu anlatım.
Doğru lastik basıncı ne kadar olmalıdır videolu anlatım.
Araç lastikleri ne zaman değiştirilmelidir videolu anlatım.
Uzun yola çıkarken lastiklerde nelere dikkat etmek gerekir videolu anlatım

Güvenlik
Fiat Brava SX de güvenlik donanımı olarak sadece sürücü hava yastığı ve immobilizer bulunmaktadır.Ayrıca araç Euro NCAP testlerine tabi tutulmuş ve bu testlerden 5 üzerinden 2 yıldız almıştır.



OTO GURME.com PUANI

Güvenlik : 1.20
Donanım : 3.30
Yakıt Tüketimi : 6.10

*Değerlendirme 10 puan üzerinden yapılmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder